KJØPSBETINGELSER

Catering

Hos VÆRK catering AS ønsker vi, at våre kunder alltid skal føle seg trygge når de handler på vår hjemmeside.

Minimumsantall

Vi har et minimumsantall på 6 personer pr. meny.
I kampanjeperioder kan antallet reduseres.

Bestilling

Vi ønsker å motta alle bestillinger tidligst mulig og senest 8 dager før ditt arrangement.

Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med personell oppfordrer vi kunden til å ta kontakt tidligst mulig.

Hvis en innsendt bestilling/forespørsel ikke besvares innen 24 timer, må kjøper kontakte VÆRK catering på nytt.

Betaling / ordrebekreftelse

Fakturering og ordrebekreftelse skjer i kassen ved bestilling. Ordre er ikke endelig bekreftet før betaling er foretatt via betalingsløsningene på nettsiden. Ordrebekreftelse/faktura sendes da via e-mail.

Priser og mva

Alle våre menyer på nettsiden er inklusiv merverdiavgift og eksklusiv utkjøring. Prisene på mat er oppgitt inkl. 15 % MVA, og 25 % MVA ved bestilling av personell.

Avbestilling (catering/mat)

Bestilling av catering/mat som er betalt vil ikke bli refundert. Ved ønske kan vi bli enige om flytting av leveringsdato.

Levering

Vi leverer din mat hos deg hvis du har bestilt levering. For denne servicen blir det beregnet et transportgebyr, utfyllende info ses på vår hjemmeside under “INFORMASJON” på menyene.

Kjøttet er aldri skåret ut, og skal derfor alltid skjæres ut, uansett om maten er kald eller varm.

Etter levering av maten, overtar kunden ansvaret for at maten oppbevares etter forskriftene.

Hent selv hos Værk

Du kan hente maten selv i Gamlebyen i Fredrikstrad, dette er gratis og kan skje i følgende tidsrom:

Mandag – Fredag: kl 10.00-16.00.

Lørdag: kl 10.00-15.00.

Søndag: kun levering.

Ved henting er maten pakket i praktisk engangsemballasje, og klar til transport.

Emballasjen kan settes direkte i ovnen eller på kjøl. Det følger en detaljert beskrivelse for hvordan dette skal gjøres. Hvilke retter som skal varmes, hvor lenge og til hvilken temperatur.

Etter levering av maten, overtar kunden ansvaret for at maten oppbevares etter forskriftene.

Leie av kokk

Ved selskap og arrangementer er det muligheter for leie av kokk for 2900 kr. Beløpet dekker kokken i opp til 3 timer, inkl. levering i Fredrikstad, oppvarming og anretting av maten. Etter de 3 første timene koster det 600 kr pr. time og avregnes pr. påbegynte 30 min. (300 kr).

Timer for kokk regnes fra avreise fra vårt kjøkken. Kokken møter normalt opp ca. 1 time før gjestene går til bords.

Maten kommer alltid i engangservice i form av foliebakker, så hvis kokken skal anrette på annet, skal det stå klart til kokken ved ankomst.

Kokken sørger for oppvarming, utskjæring av kjøttet, anretting av buffeten og evnt. porsjonering av forrett (en kokk opptil 25 kuverter, heretter kan det være behov for 2 kokker, avhengig av arrangementet).

Ved bestilling av selskapsmenyer og større arrangementer med personell oppfordrer vi kunder til å ta kontakt tidligst mulig.

Arrangementer

Priser og tilgjengelighet

Værk selger billetter på vegne av mange ulike arrangører. Det er arrangørene som avgjør hva en billett koster, ikke Værk. Det er også arrangøren som bestemmer hvor mange plasser som er tilgjengelig totalt eller per seksjon. Billetter blir solgt via salgskanaler som internett, vår bestillingstelefon og billettluker.

Alle salgskanaler benytter samme billettsystem, noe som betyr at populære arrangementer fort kan bli utsolgt. Ettersom arrangementsdatoen nærmer seg, kan av og til et begrenset antall billetter bli lagt ut for salg. Billettservice har ingen innflytelse på denne prosessen.

Godkjente betalingsmåter

Værk godtar følgende betalingsmåter ved hjelp av Nets Easy: Visa, Mastercard, Vipps, Faktura og delbetaling. Vår internettside er beskyttet gjennom SSL-teknologi (Secure Socket Layer). Din person- og brukerkontoinformasjon er kryptert slik at ingen skal kunne misbruke den. Bankenes godkjente systemer brukes til våre betalingstransaksjoner.

Avlyste eller flyttede arrangementer

Arrangører forbeholder seg retten til å avlyse eller flytte arrangementer. Ved avlyst arrangement refunderes billetten kun etter arrangørens bestemmelser, men ikke senere enn 60 dager etter arrangements dato. Serviceavgifter refunderes ikke.

Hvis arrangementer blir avlyst eller flyttet, refunderer Værk kun etter arrangørens bestemmelser. Hvis du kjøpte billettene dine via vår bestillingstelefon eller på mail, kan du kontakte disse for å få refundert billetter. Billetter til flyttede arrangementer er fremdeles gyldige, og kan benyttes til ny dato. For mer informasjon, kontakt oss her

Oppdaterte vilkår gjeldende for kjøp fra og med 14. oktober 2020:

Værks forpliktelser og arrangørs forpliktelser overfor billettkjøperne i Kjøpsvilkårene, herunder også arrangørs ansvar for gjennomføring av arrangementet, inkludert billettkjøpers eventuelle rett til refundering og erstatning/prisavslag, bortfaller dersom arrangementet helt eller delvis rammes av en Force Majeure situasjon før eller under arrangementet (med Force Majeure menes årsaker som er utenfor Værks og/eller arrangørs kontroll som arrangøren eller Værks rimeligvis ikke kunne tatt i betraktning eller å unngå eller overvinne følgene av, som for eksempel krig, opptøyer, terrorisme, større sykdomsutbrudd, brann, flom, streik, vær, nasjonale sikkerhetspålegg eller instrukser fra nasjonale eller lokale myndigheter.

Refundering og bytting av billetter

Det er viktig å forsikre seg om at man har valgt riktige billetter før billettreservasjonen bekreftes. Værk kan ikke refundere billetter som allerede er kjøpt eller bytte disse mot andre billetter. Billetter sendes til kjøper elektronisk på e-post.

Billetter refunderes kun ved avlyst arrangement.

Begrensning av antall billetter per kunde

Begrensning av antall billetter en kunde kan kjøpe, avhenger av hvilket arrangement man kjøper billetter til. Antallet er oppgitt på bestillingssiden, og blir sjekket ved hver eneste transaksjon. Dette gjør vi for å hindre misbruk av vår internettside.